در استانه گرفتن یکی از مهمترین تصمیمات زندگیک هستم و واقعا موندم سر دوراهی.
نمیدونم چه کاری بهتره
کاش میشد ادم برای یک لحظه به اینده میرفت و میدید ایا تصمیم که میخواد بگیره به نفعش هست یا نه
میخوام دکتری خوندن تو تهران رو بذارم کنار، یا زاهدان بخونم یا اصلا نخونم...
میخوام همه ی جوانبو اینجا بنویسم شاید بتونم یه تصمیم درست بگیرم: دلایلی که دوست دارم ترک تحصیل کنم:
1-دلیل اصلیم برای ترک تحصل زندگیمه، تو این 2 سال من عملا زندگی مشترکی با میصم نداشتم ماهی یک بار یا دو ماه یک بار فقط یک هفته میرفتم خونه و برمیگشتم و همه ی فکرم روی درسم بوده
2- دوست ندارم میصم بخاطر درس خوندن من اذیت بشه و بعدا تو خاطرش بمونه که من به حرفش گوش ندادم و رفتم دکتری خوندم، چند روزه که دائم داره میگه خسته شدم، دیگه بریدم، دوست دارم بیام خونه غذای گرم بخورم، من که خانواده ندارم و از این جور حرف ها. وقتی میصم اینجوری حرف میزنه یعنی واقعا دیگه طاقت نداره و خسته شده از این شرایط اخه میصم خیلی صبوره، نمیخوام فکر کنه من دارم از صبوریش سوء استفاده میکنم. البته حالا که دیده من مصرم روی ترک تحصیل میگه حیفه زحماتت بمون و بخون که بعد ناراحت نباشی.
3- بخاطر سلامتیم، چه روحی و چه جسمی. از وقتی این درس خوندن رو شروع کردم بجز اثرات مخرب استرس مثل سفید شدن موها، معده درد، افسردگی، اضطراب زیاد، سر دردهای طولانی، تپش قلب. مشکلات جسمی بخاطر بردن و اوردن چمدون های سنگین، کلیه درد بخاطر نرسیدن به خودم، عفونت ادراری بخاطر مسیر راه، التهاب پاشنه پا بخاطر ایستادن زیاد و کلی بیماری کوچیک و بزرگ دیگه که فقط توی همین 2 سال گرفتم!
4- ترس از اینده که اینقدر سختی بکشم و اخرش هیچی نباشه و کار پیدا نکنم
دلایلی که دوست ندارم ترک تحصیل کنم:
1- مهمترین دلیلم بخاطر علاقه و ارزوم که این بود یک روزی دکتر بشم
2-بخاطر خوشحالی و سربلندی مامان و بابام
3- شاید تونستم کار پیدا کنم و این عالی میشه از خونه نشستن و زندگی تکراری بهتره. با هیئت علمی شده میتونم به بیشتر ارزوهام برسم، برای خودم و بچه م رفاه کامل درست کنم و دستم جلوی میصم دراز نباشه
4-حرف مردم که نگن نتونست درس بخونه و دشمن شاد بشم
5- از کجا معلوم چند سال بعد همین میصم که الان بخاطرش دارم از علاقه م دست میکشم منو پشیمون نکنه با رفتارش، میصم مردی نیست که به من دلگرمی و محبت بده، دوستم داره ولی به سبک خودش نه اونطور که من میخوام و از یک مرد انتظار میره. برای خودش قوانین سختگیرانه ایی داره که از رفتار باباش منشا میگیره. شاید با سردی هاش و دل شکستن هاش پشیمونم کنه که میدونم میکنه...
6- اگه درس نخونم پس چیکار کنم! بشینم تو خنه و خونه داری کنم؟ پس فرق من با اونی که سیکل داره چیه!
خدایا بهترین راهو جلوی پام بذار، کمکم کن زاهدان استاد خوب پیدا کنم، نا امیدم نکن خدا. من دوست ندارم درسمو کنار بذارم
روز نوشته ها...ما را در سایت روز نوشته ها دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 84